April de Angelis
Egyszer II. Károly angol királynak várakoznia kellett, hogy a színházban, elkezdődjön az előadás. Mi tart ilyen sokáig?! – türelmetlenkedett a király. A királyné borotválkozik. – hangzott a válasz. Akkor mostantól játssza nő! – rendelkezett a király. És ettől a naptól kezdve törvénybe került, hogy női karaktereket, csak nők játszhatnak az angol színpadon. Ez a színházi anekdota őrzi a restauráció korában lejátszódó nagy színházi forradalom kezdetét és okát.
April De Angelis, kortárs angol írónő Playhouse Creatures című művében az első hivatásos színésznők portréját rajzolja meg. A pionírok élete nem volt könnyű. A közönség tehetséges prostituáltaknak tekintette őket, és ha nem kívántak ennek megfelelően viselkedni, vagy bizonyos szolgáltatásokat nyújtani, kitették magukat otromba tréfáiknak esetleg kegyetlen bosszújának. Többségük tragikus véget ért, de egyvalakinek sikerült felemelkednie, feljutni a legmagasabb körökig, egészen a király ágyáig…
A szerző engedélyét a Casarotto Ramsay & Associates Ltd. (UK) és a Hofra Kft. közvetítette.
Fotók: Szabó Réka
Interjúk
Ajánló
Sajtómegjelenések
Klubrádió / Művészbejáró – (Interjú Ágenssel és Sztarenki Pállal)
Pótszékfoglaló / „Ez az előadás egy néma kiáltás a színházért, a színésznőként, a közönségért” – (Interjú Györgyi Annával, Jeney Lucával és Nagyabonyi Emesével)
Színháznéző / SZÍNÉSZNŐK – PINCESZÍNHÁZ (Szerző: Gergely Bea)
Art7 / Ők táncolna, mi húst eszünk
Pótszékfoglaló / Alkotni vagy kiszolgálni?
Hírnavigátor / Színésznők – Ágens és Györgyi Anna szereplésével mutatja be a Pinceszínház
Színház Online / „Lenyűgöz, hogy lehet képzelettel teremteni” – Interjú Györgyi Annával, Jeney Lucával és Nagyabonyi Emesével
Színház Online / Színésznők – Ágens és Györgyi Anna szereplésével mutatja be a Pinceszínház